فراتر از دیپلم

اینجا سخن از مردی است که نتوانست بین دلستر و ترانه مورد علاقه اش یکی را انتخاب کند.
مردی خسته
مردی که اسهال داشت و دارد

حس میکردم دوتا کوه رو شونه هام دارم حمل میکنم، هرکسی رو میدیدیم میگفتم فلانی خالی بسته درموردم، من رتبه کلم 11هزاره، رتبه منطقم 2900 شده! به بقیه هم بگو رتبه کلم 11هزاره نه منطقه!
چرا انقدر الکی برامون مهم بود؟ نمیدونم.

الان اما شرایط یکم عوض شده نسبت به چندسال پیش، الان مردم تو فضای مجازی این موج رو راه انداختن که "رتبه کنکور شخصی است" و شاید کمی این بینش بین مردم ایجاد شده باشه که خیلی هم کار جالبی نیست که زحمات زیاد یا کمِ یه نوجوون رو در قالب یه سوال که رتبت چند شده بسنجیم و قضاوتش کنیم.
اما پیشنهاد من اینه که حتی اگر نفر آخر کنکور شدید و تعدادم ارقام رتبتون چیزی شبیه تعداد ارقام شماره حساب بانکیتون بود، بازهم رتبتون رو پنهان نکید و راحت باشید تو بیان رتبتون. یاد بگیرید خودتون رو همونطور که هستید قبول کنید و با نتایج حاصل از رتبتون کنار بیاید، بهرحال تو زندگی همیشه مورد قضاوت قرار خواهید گرفت و هیچوقت هم نمیتونید مردم اطرافتون رو راضی نگه دارید، هرچقدرهم که زحمت بکشید! پس ریلکس باشید و به این فکر کنید که بهترین نتیجه ای که میتونید با رتبه حال حاضرتون بدست بیارید چیه و به حرف و نظر مردم اهمیت ندید، چون حرف و نظر مردم اهمیتی نداره.
  • محمود دوم

نظرات (۸)

منم با پیشنهادتون موافقم به چند دلیل:
1- اینکه رتبه و کلا زندگیمون به خودمون مربوط و برای خوب یا بد بودنش نیازی نیس به همه توضیح بدیم
2- اینکه یا همه تلاشمون رو کردیم و بابت رتبه عذاب وجدانی نداریم و یا اینکه هیچی نخوندیم و واسمون مهم نیست
3-به قول شما همیشه هستن کسانی که ما رو قضاوت میکنن
4- اگه دروغ بگیم بالاخره از یه جایی لو میریم:)))
مثلا من خودم ارشد وزارت بهداشت 314 انفورماتیک شدم:)))خیلی هم بهش افتخار میکنم خخخخ

پاسخ:
آره حرف منم شماره 1 کامنتتون بود
ما هم بهتون افتخار میکنیم :))
ببخشید 318 خخخخخ اصلا تبریک و اینا نگید که مجاز نشدم:)))
پاسخ:
:)))) سال بعد قبول میشید :)
فکر نکنم قصد ادامه دادن این رشته رو داشته باشم:))
پاسخ:
پس همون بهتر که مجاز نشدید :)
  • هَشْتْ حَرفى
  • من یه دل پری از کنکور دارم که یه بار وقتی واسه یه مرد بزرگواری مطرح کردم گفت اینارو هیچ جا عمومیشون نکن. چون یکی از کسایی که خفه ت میکنه خود منم. کی بود یارو؟ یه مشاور کنکور مطرح که الان مثلا واسه یه مکالمه تلفنی نیم ساعته 60 تومن میگیره. یک شیشم همون شصت تومن رو شما بدی یه کتاب از همین انتشارات مهر و ماه بخری، چند برابر اون نیم ساعت رو توش نوشته.
    بعدتر تو یه نشریه ی دانشگاهی یه صفحه درباره ش نوشتم. سردبیر یک ساعت قبل چاپ حذفش کرد، زنگ زد گفت یا یه مطلب دیگه جور کن، یا حذف میشه کلش. گفتم چرا گفت فلانی تو دانشگاه موسسه مشاوره داره و از تهران تو اصفهانم کلاس برگزار میکنه حتی و خلاصه کار گروهشون گرفته. به گوشش رسوندن اینو، شرمنده م نمیشه چاپ بشه. اصلا همون باعث شد من سال بعدش انصراف بدم :))
    پاسخ:
    حتی بنظرم نیاز به خرید کتاب در این زمینه هم نیست و به قدر کافی محتوا در زمینه "مشاوره کنکور" تو سطح نت هست.
    متاسفانه بازار این کنکوریا هم خیلی داغه خیلیهاشونم مثل اینی که شما میگی شاید اصلا صلاحیتش رو نداشته باشن، اما خب اینهمه توجه به کنکور نون اونارو هم کرده تو روغن.
    موافقم! :)

    راستش من معدلِ امسالم نسبت به پرسال یه نمره افت کرد...
    تقریبا به تمومِ کسایی که پارسال معدلمو گفتم، امسال هم گفتم...
    [افتخار نمی‌کنم ها!:|]
    با این که می‌دونم معدل و رتبه در یک سطح نیستن، ولی دوست دارم برای کنکور هم همینطور باشم! :)
    پاسخ:
    اوهوم، خیلی خوبه :)
    پایینشم مینوشتی:
    ستاد خود روحیه دهی
    پاسخ:
    اصلا بحث روحیه دادن به خود نیست، بحث قبول کردن خوده.
  • کنت دراکولا
  • معلومه خب!رتبه ت نیومده داری اینا رِ میگی!:))
    پاسخ:
    رتبم سه سال پیش اومد این جواب یکی از رفیقامه وقتی ازش رتبشو پرسیدن!
  • یــاسـᓄـךּ ●‿●
  • پیشنهاد  خوبی بود :)))
    پاسخ:
    :)
    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.