فراتر از دیپلم

اینجا سخن از مردی است که نتوانست بین دلستر و ترانه مورد علاقه اش یکی را انتخاب کند.
مردی خسته
مردی که اسهال داشت و دارد


قبلا درمورد خودارضایی و سکس تو این وبلاگ نوشته بودم، گفتم برم و مجموعَم رو کامل کنم و درمورد پورن هم بنویسم!
ویکیپدیا پورنوگرافی را اینطور تعریف کرده : پورنوگرافی، پورنونگاری یا هرزه‌نگاری (به انگلیسی: Pornography) تجسم و نمایش بی‌پرده از رفتار جنسی با هدف هیجان، تحریک یا ارضای جنسی است که در قالب‌های مختلف از جمله کتاب، عکس، مجسمه، فیلم و مجله ارائه می‌شود.
تو جوامع متمدن و پیشرفته دنیا دیدگاه های مثبت و منفی مختلفی برای پورن ارائه شده، تو کشور ما البته حتی تفکر درمورد پورن هم مسخره شمرده میشه، با دوستی صحبت میکردم که بعد از مدت کوتاهی بحث بهم گفت : "واقعا داری میگی ممکنه پورن بد نباشه؟ ولمون کن بابا"، احتمالا خیلی از خواننده های همین پست هم با یکی دو جمله خوندن بیخیال ادامه پست بشن و باخودشون بگن منکه میدونم پورن بده، بیخیال بازنشرهای علمی این پسرکِ غرب زده! حقیقت اینه که اما اکثر مباحثی که در دسته بندی "جنسی" قرار میگیرن جوابهای به سادگی اینکه "پورن بد است" یا "خودارضایی خوب است" و مشابه ندارند، برای همینه که جدای از این مطلب و آنچه در آن نوشته شده، بعنوان یک انسان بهتره این عادت مطالعه درمورد مطالب جنسی رو در خودمون ایجاد کنیم، چون این جامعه بشدت در این موضوع بی سواده و همینکه از دلایل اصلی طلاق زوجهای ایرانی مشکلات جنسی هست نشون از شرایط بد بی اطلاعیمون میده.
برگردیم به پست. دیدگاه های ارائه شده درمورد پورن متفاوته، بعضیها میگن چیز خیلی طبیعی و سالمیه، میتونه برای آدم تجربه و نوعی آموزش باشه، بهتون کمک میکنه متوجه بشین از چه چیزهایی خوشتون میاد یا بدتون میاد و اینکه وقتی معشوقتون در رادار دیده نمیشه و باهم به هر دلیلی فاصله دارید نیاز خودتون رو برطرف کنید.
از جنبه منفی این دیدگاه ارائه میشه که مردهایی که بیش از حد پورن نگاه میکنن در واقعیت نمیتونن اون عملکردی رو که باید داشته باشن.
اما پشتوانه علمی هرکدوم از این دیدگاه ها چیه، واقعا راز نهفته تو پورن دیدن چیه؟ چرا متخصص های سکسولوژی به راحتی و با اعتماد بنفس میگن خودارضایی مفیده برای بدن اما وقتی کلمه پورن رو بندازی وسط سوالت با احتیاط بیشتری جواب میدن؟
همونطور که گفتم هنوز مطالعه ای روی پورن صورت نگرفته که بهمون به طور قطع بگه پورن خوبه یا بده.
معمولا خانمها از پورن احساس خطر میکنن و حس میکنن میتونه زندگیشون رو به خطر بندازه و مردها هم احساس شرم از دیدن اینطور فیلمها دارن، این رو نمیشه پنهان کرد که روابط زیادی بخاطر مخفی کاری مرد از اینکه پورن میبینه به خطر افتاده، که البته این مشکل رو میشه در زمینه روشن فکر نبودن زوجها در زمینه های جنسی و صحبت نکردنشون باهم مطرح کرد.
در تحقیقی که در سال 2007 در مجله پزشکی آمریکا منتشر شد، این دیدگاه مطرح شد که 18میلیون از جوانان بالای 20 سال بدلیل مشاهده بیش از حد پورن دچار مشکل در زندگی جنسیشون شدن. این مقاله به "اثر کولیج" اشاره داشت، اینکه بطور طبیعی و غریزی و چون انسان مثل تمام موجودات میل به بقا و ادامه نسل داره، این دیدگاه بطور پیشفرض روی مردها نصب شده که با هر تعداد زن که میتونی رابطه داشته باش. تحقیقاتی بر روی موشهای آزمایشگاهی انجام شد، برای موش نر موشهای ماده آورده میشد و همینکه موش ماده جدیدی در اختیار موش نر قرار میگرفت موش نر از اهمیت دادن به ماده قبلی پرهیز میکرد و با ماده جدید رابطه برقرار میکرد، این نظریه میگه که مردها دارای غرایز یکسانی با موشها هستن و اینکه پورن میتونه همواره سوژه زن جدیدی در اختیار مرد قرار بده، اگر مرد همزمان در رابطه با شخصی باشه، میتونه پایه های این رابطه با زیاد پورن دیدن مرد ضعیف بشه.

تحقیقات همچنین نشون میدن که فقط مردها نیستند که پورن میبینن و روز به روز به تعداد زنهای استفاده کننده از سایتهای پورن اضافه میشه و البته درمورد برخورد زنها با پورن درحال حاضر بیش از این اطلاعاتی وجود نداره، فقط همینکه خانمها هم کم کم دارن نسبت به پورن دیدگاه های متفاوتی پیدا میکنن، اما برخلاف مردها تحقیقات زیادی برروی زنها صورت نگرفته، یا حداقل من چیزی پیدا نکردم.
اما درمورد تحقیق دیگه ای صحبت کنیم که دیدگاه حاکم بر اون اینه که پورن مثل تمام اعمال دیگه این دنیا، اگر بیش از حد و غیرقابل کنترل استفاده بشه مضره اما اگر با آگاهی استفاده بشه میتونه مفید باشه.
محققان دانمارکی ابتدا با بیان اینکه سابقه تجاوز یا اعتیاد به سکس و ناهنجاری های جنسی در افرادی که پورن مشاهده میکنن دیده نمیشه بیان کرده که کسانی که بصورت متعادل پورن نگاه میکنن بیان کردن که زندگی جنسی بهتری داشتند و با زوج خودشون بهتر ارتباط برقرار کردند.
در جمع بندی باید بگم پورن مقوله ای پیچیده و نسبتا تازست برای دنیای ما، برای کسانی که مجرد و تنها هستن میتونه روشی برای تخلیه نیازهای انباشه شده باشه و یا اعتیادی باشه که شاید مشکلاتی رو به همراه بیاره.
برای زوجها پورن میتونه روشی برای آموزش دیدن یا پیش زمینه روابط خودشون و یا اینکه ممکنه برای کسایی که زیاد اهل پورن هستند دلیلی برای جدایی زوجها باشه.
http://bayanbox.ir/view/4998197185688342546/2-1.jpg
جدای از اینکه برداشت شخصیتون از پورن چیه همیشه به یاد داشته باشید رمز داشتن زندگی جنسی سالم و مثبت، روشن فکر بودن درمورد این مسائل، صداقت با خودتون و پارتنرتون و درواقع صحبت کردن از علایق و خواسته هاتون با پارتنرتونه.
  • محمود دوم

آموزش جنسی پسران

نظرات (۱۲)

خب در این زمینه حرف خاصی ندارم. 
تا درودی دیگر بدرود :)
پاسخ:
بدرود بدرود :))
خوندم اطلاعاتم بره بالا:)) 
پاسخ:
اشکال نداره
چه خوشحال هم شد که من رفتم
ای بابا 
پاسخ:
خب یکی میگه بدرود سلام بدم؟ :))
[چشم بسته ادب را بهانه می کند و صحنه را ترک می‌کند]
پاسخ:
ادب رو بهانه کردن و هیچی بهمون نگفتن
هرچی میکشیم از این (مثلا) ادب میکشیم!
و همین بی اطلاعیها که بخاطر (مثلا) ادب اتفاق افتاد، باعث بی ادبی های بزرگی میشه :)
دوستان ادبو بهانه نکنید! بخونید که اطلاعات داشته باشید,و اگر کاری از نظرتون قبیحه میتونید انجام ندید ولی بدونید 



پاسخ:
هرچند پست بی ادبانه ای نیست
دلتون پره آقا! :)
نمی‌شه فرهنگ یه ملت رو تغییر داد که!
منِ ۱۶ ساله هنوز تمایلی به خوندن این پست ندارم...به موقعش انشالله! 
پاسخ:
نیست، درست و نادرست تشخیصش کار سختی نیست، خیلی نامردیه که یکی که یه قدمی هرچقدرم کوچک در مسیر اصلاح اشتباهای این فرهنگ خراب برداره رو بگیم بهش شما دلت پره، قضیه اصلا شخصی نیست!
میشه، اینکه فرهنگمون روز به روز خرابتر میشه ناشی از همین طرز دیدنهاست.
هرطور صلاح میدونی :)
نه، ولی برو بدرقه اش :)
پاسخ:
خب با بدرود بدرقه کردم دیگه، داری ارادت اینجانب به خودتون رو زیر سوال میبرین؟
یه جایی خونده بودم که پورن توقعات مرد رو از پارتنرش بالا می‌بره و این دلیلیِ به قول همون مقاله پایه‌های روابطشون سست می‌شه.
حالا جدا از این حرف‌ها و آمارها، چرا عقیده‌ی شخصی خودت رو درباره‌ش ننوشتی؟
پاسخ:
آره شنیدم، ممکنه، برای زوجها میتونه مقوله خطرناکی باشه واقعا.
میخواستم سعی کنم یه نگاه خاکستری ارائه بدم واس همین نظر شخصی ننوشتم ازش.
خیلی نامردیه که یکی که یه قدمی هرچقدرم کوچک در مسیر اصلاح اشتباهای این فرهنگ خراب برداره رو بگیم بهش شما دلت پره، قضیه اصلا شخصی نیست!]

من منظورم از اون دیالوگِ دلتون پره به کلِ حرفاتون نبود...به این بود که کامنتِ شوخیِ من کمی شما رو عصبانی کرد.

اتفاقا اگه هدفتون اینه که بذارید ۱۸ سالم تموم شه؛ خودم همراهی می‌کنم! :|
ولی واقعا هنوز به نادرستی یا درستیِ کار شما پی نبردم...چون متن رو نخوندم.
پس انشالله دوسالِ دیگه، متن رو می‌خونم! :|
پاسخ:
واقعا عصبانی نبودم و اینکه تا یکی باهاشون جدی صحبت میکنه میگن چرا عصبانی شدی عصبانی کنندس!

18 سال سن قانونیه و کم کم انسانها تصمیمهای زندگیشونو خودشون میگیرن و باید "قبلش" براش آموزش ببینن، کشورهای پیشرفته تر اینطور اموزشها زیر سن 10 سالگی داده میشه، هرچند من نگفتم اجباری به درست بودن دیدگاهم هست، گفتم که شما مختارین با زندگیتون هروقت خواستین هرکاری خواستین بکنین :| مطلب رو هم که نخوندین الکی واس چی داریم کامنت رد و بدل میکنیم؟!
  • علیـــ ـرضـا
  • محمود من اینده وبلاگتو مزین به صفحه پیوند ها میبینم
    تا همین الانم شانس اوردی بعضیا ندیدنت :))))))

    به هر حال پورن به نظر من خوب نیست
    پاسخ:
    مهم نیست، هرچند حرف بدی نزدم
    یعنی یه سری ***مال باعث میشن فیل شن صفحه ها؟ :))

    بنظر منم چیز خطرناکیه
  • علیـــ ـرضـا
  • اره همونا که میگی باعث شدن وب قبلیم فیل بشه بعدم بلاگفا حذفش کنه
    گفتم که بهت بگم هوای وبتو داشته باش که اقایون در کمینند ؛)
    پاسخ:
    دم شما گرم شاید تو سیاستهای ایندم تغییر ایجاد کنم :))
    عه، مگه ارادت داشتی به من محمود؟:)
    پاسخ:
    البته!
    نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.