فراتر از دیپلم

اینجا سخن از مردی است که نتوانست بین دلستر و ترانه مورد علاقه اش یکی را انتخاب کند.
مردی خسته
مردی که اسهال داشت و دارد

تو پست قبلی خواستم اگه چادری هستین بیاین مسالمت آمیز صحبت کنیم باهم و یکم بیشتر با دیدگاه های هم آشناشیم، هنوزم خیلی خیلی خوشحال میشم اگر چادری هستین بیاین و صادقانه از حستون بهم بگین.

این مکالمه من و یه خانوم چادری هست:

من: چرا چادر میپوشی؟
ناشناس: خب اینجوری حس می کنم تازه با مردها برابر میشم مثل آدم من رو میبینن.
یعنی زنهای بی چادر رو کمتر حساب میکنن؟
نه ولی حجاب برای من اینطوریه که به طرف مقابل این پیام رو میده که به غیر از شخصیتم به چیز دیگه ای توجه نکن. زن های بی چادر بی آرایش بی حجاب ساده پوش هم همین پیام رو میدن.
یعنی میگی منِ مرد اگه زن بی چادر ببینم جدای شخصیتش باهاش برخورد میکنم؟
نه، ولی اون خانم پیام دیگری با آرایش و طرز لباس پوشیدن منتقل می کنه. شما یا پیام رو دریافت می کنید یا نمی کنید. نکته اینه که چه چیزی از خودش براش بیشتر اهمیت داره. نشوند دادن ظاهرش یا شخصیتش.
شما میگی چادر نداشته باشی به غیر از شخصیتت قضاوت میشی دیگه درسته؟
نه، من می گم اگر ظاهر شما پیامی غیر از من رو با شخصیتم بشناس داشته باشه.،غلطه.چه چادری باشی چه مانتو چه بی حجاب، و چادری بودن من به خاطر مذهبی بودن. دیگرانی هستن که انتخاب های دیگه ای دارن.
قلبا دوست داری چادر پوشیدن رو؟
بلی دیگه :))
[چند عکس از زنان اروپایی بدون روسری با لباسهای پوشیده میفرستم]
بدون درنظرگرفتن احساسات مذهبی و در مقابل پوشش هایی ساده مثل اینها، قلبا چادر رو دوست داری یا اینهارو؟
ببینید شما وقتی یک انتخابی دارید با تمام جوانبش انتخابش می کنید.ضمن اینکه من واقعا چادر رو دوست دارم، دوست ندارم با اینا بیرون برم.
با چادر راحتی؟ هر فعالیتی که بخوای رو میتونی باهاش انجام بدی؟
همه جا نه.مثلا وقتی با دوستام می رم کوه.نه لباس دیگه ای می پوشم
اونجا که یه لباس دیگه رو انتخاب میکنی، حس محدودکننده بودن به چادر پیدا نمیکنی؟
نه، هرجایی لباس خودش رو داره.
و آخرین سوال، حس نمیکنی چادر لباس 1400 سال پیش بوده و اینکه چه لزومی داره ما الان لباسهای 14 قرن پیش رو بپوشیم؟
خوبی تاریخ انقضا نداره.ابیسن هم لباس ابوعلی سیناست:))
یعنی حتی اگه بخوای پوشیده باشی گزینه بهتری از چادر نیست؟
بهتر از چادر؟من ندیدم.برای من نیست.
مرسی که وقت گذاشتی.
خواهش می کنم.تا برنامه ای دیگر بدرود:))
  • محمود دوم

چادر

نظرات (۱۰)

اجازه بده من قانع نشم:/
پاسخ:
اصلا من قصد نقد کردن یا نظر دادن ندارم، فعلا فقط میخوام حرفهارو بشنوم
شما مخالف چادری؟ خب بیا شما هم نظرتو بهم بگو و حرفتو بزن
مخالفم ولی حس بحث ندارم:)
پاسخ:
نه منکه بحث نمیکنم اصلا، چنتا سوال میپرسم فقط و شماهم فقط جواب میدی، من اصلا به جوابها کاری ندارم، بعد ناشناس میزارم اینجا
باشه:)
پاسخ:
مرسی
خوشم نمیاد حجابو فقط چادر میدونن
پاسخ:
فکرنکنم اینطور باشه، من سوالام صرفا درمورد چادر بود، شاید اینطور نباشه دیدگاهشون
نه من با ایشون نیستم, کلی گفتم 
پاسخ:
آها، بله، هرچند من بطور کلی با حجاب به هرشکل مخالفم :))
من چادری ام.و اینو خیلی دوست دارم.به اونایی هم که مانتویی ان توهین نمیکنم چون  شاید من به چیزی رو در چادر پوشیدن دیدم که اونا ندیدن.
پاسخ:
خیلی هم عالی، اگر دوست داری بیا باهم بیشتر صحبت کنیم درموردش
یه سوال:آیا حقیقتا قصدت از راه اندازی چنین چالشی(حالا بگیم چالش:/) رسیدن به یه نتیجه ایه و اینکه آیا ممکنه نظر خودت رو هم عوض کنه یا نه، از روی بیکاری و برای رو کم کنیه؟!:)
پاسخ:
نه چالشه نه بحث که کسی بخواد کس دیگه رو قانع به چیزی کنه، دیدگاه من دیدگاه تند و منفی ایه درمورد چادر، روراست بخوام بگم از خانومهای چادری بدم میاد اگر نگم متنفرم ازشون! اما مهم نیست دیدگاه من اصلا، میخوام با این صحبتها این فرصت رو بدم که حرفتون رو بشنوم و شما هم به یه سری سوال صادقانه جواب بدید، شاید منم درک کردم که چرا این پوشش رو انتخاب کردید، اما درکل قصدم این نیست که دیدگاه خودم رو به کسی بچپونم، صرفا شنیدن حرف آدمهای چادریه همین :)
منم چادری هستم و همیشه بابت این مسئله ناراحت میشم که همه ی آدمای چادری به خاطر اشتباه یه سری آدم زیر سوال میرن همش میگن یکی میشناسیم چادری بود زیر چادرش چه کارها که نمیکرد و .... و واقعا ناراحت کننده است من چادریم و اشتباه دارم خیلی. اگه من اشتباه کنم اصلا ربطی به چادرم نداره چادر فقط یک پوشش نه سد جلوگیری از گناه و اشتباه بله درسته اصولا کسی که یک درک عمیقی از دین و اسلام داره و انتخاب میکنه که چادر بزاره باید سعی کنه رفتارشم خوب کنه و اسلامی باشه ولی منم آدمم و مرتکب اشتباه میشم اگه من اشتباه کنم شما (منظورم نوع آدمی) نباید راجع به کل چادری ها قضاوت کنه و دید بد بگیره ...همونطور که من نسبت به غیر چادری ها دید بد ندارم این همه آدم اشتباه میکنند که چادری هم نیستند مثل این میمونه منم بگم چون این مانتویی اشتباه کرده همه اونایی که حجابشون مانتو گناهکارن و از اونا بدم میاد و دیگه مانتو نمیپوشم 


آدم نباید به خاطر رفتار دیگران تزلزل پیدا کنه تو رفتار و اعمالش ...بهتره هرکس خودش تصمیم بگیره چی رو دوست داره و به چی اعتقاد داره ...من دوست صمیمیم چادری نیست و بی حجاب ولی خیلیم دوسش دارم ولی واقعا قلبم درد میگیره وقتی راجع به ماها اینجوری حرف میزنین 

صحبت بالام در جواب پست دوستمون در ادامه ی پست شما بود که ترجیح دادم اینجام بگم 

و در ادامه از حسم به چادر میگم معذرت بابت طولانی شدن ولی این مبحث خیلی خیلی صحبت میشه راجع بهش کرد 

خانواده ی من مذهبی هستن مادرم زن عموهام دخترعموهام ولی داریم کسایی هم که چادری نیستن مادرم در دوران مجردی چادری نبود ولی بعد ازدواج چادری شد البته فکرنکنین به اجبار پدرم اصلا شاید پدرم اصلا سخت گیر نیستن و چادر گذاشتن یا نزاشتن چندان براش فرق نداره پس انتخاب خودمون بود 

من بچه که بودم همیشه چادر مادرم رو میزاشتم و لذت میبردم و وقتی دخترعمو و مادرم رو میدیدم که چادر میزارند همیشه دوست داشتم بزارم کلاس پنجم بودم که گفتم چادر میخوام و میخوام چادری بشم اون موقع فقط دوست داشتم چادر بزارم و نمیدونستم چرا و ... مامانم بهم گفت اگه میخوای بزاری نباید ترکش کنی منم یه مدت فکرکردم و قبول کردم رفتیم مشهد و اونجا اولین چادرمو گرفتم تو مشهد وقتی خانوم هارو میدیدم که نقاب زدن خیلی خوشم اومد و گرفتم و زدم تو مشهد موردی نداشت ولی تو شهر ما بیشتر جلب توجه میکرد چون کسی نقاب نمیزد ...من اون اولا که چادر میزاشتم تفننی میزاشتم البته نه که یه روز بزارم یه روز نزارم ولی خب مثلا روزای بارونی و زمستون و پاییز که پالتو میپوشیدم چادر نمیزاشتم چون فکرمیکردم باد میکنم خخ چه تصور مزخرفی داشتم اون موقع 

تو راهنمایی هم همینجوری بودم و چون مدرسه مون جلوی خونه مون بود اونجا هم چادر نمیزاشتم تو دبیرستان وارد مدرسه ی شاهد شدم و شرطش چادر بود منکه چادری بودم ولی همش میترسیدم چه طور با کیف مدرسه و زمستونا چادر بزارم اجباری بود و عادت کردم و دیدم سخت نیست پس دیگه همیشه گذاشتم همون سال اول وارد مدرسه ای شدم و با کسایی از جنس خودم ارتباط برقرار کرده بودم و این لذت بخش بود حداقل میدونستم منو جدای از خودشون نمیدونن و این باعث شد بیشتر از چادر و اسلام و دلیلش آشنا باشم و هرروز حجابم سفتر و قشنگتر شد و الانم عاشق کساییم که حجابشون کامله و چادریه و به این نتیجه رسیدم که با چادرهم میشه خوشتیپ بود البته نه برای دیگران برای خودمون برای دل خودمون و چادر مانع نیست میشه مانتوهایی که دوست داریم بپوشیم ولی برای خودمون چون کسی نمیبنه پس کسی نمیتونه ایراد بگیره که اینام ازاونان که دارن دلبری میکنن و اهل مد و تیپن چه ایرادی داره واسه خودمون خوش باشیم درستشم همینه و میتونم بگم با پوششم اینو به دوستام و اطرافیانم نشون دادم و خیلی ها تحت تاثیر قرار گرفتن و اعتراف کردن که میشه اینجوری بود 

من نمیگم چادر میزارم چون با مردا برابر میشم و... چون عقیده م این نیست من مسلمانم و نگاه جامعه ی ما اینقدر بد هست که بهترین پوشش چادره (این همه جوونا مشکل ازدواج دارند چیزی بیشتراز اینم انتظار نمیره ولی والا آقایون زن دار هم به یک دختر یا خانوم بی حجاب یا یک مانتویی اینقدر نگاه میکنن که من خجالت میکشم )نمیدونم دخترین یا پسر به هرحال مطمئنا دیدین که وقتی یک دختر بیحجاب از کنار مردی عبور میکنه نگاه مرد تا جایی که میتونه ببینتش بدرقه ی راهشه :/ و به نظرم حجاب شاید کمی از گناهان ما کم کنه گناهانی که با چشم انجام میشه و کمی آدمو حفظ میکنه از اتفاقاتی که خدای نکرده واسه دخترا ممکنه بیفته ....

ولی واقعا اینو به چشم دیدم که بدترین پسر ها هم به خودشون اجازه نمیدن به یک دختر یا خانوم چادری نگاه بد داشته باشند البته اگه پسرهای بازیگوش دبیرستانی که وقتی باهم جمع میشن احساس میکنن اگه تیکه بندازن خیلی شاخن رو فاکتور بگیریم

و در آخر نمیدونم جوابتون رو گرفتین یا نه سوالی بود بازم در خدمتم
یه چیز دیگه هم میخواستم بگم که یادم رفت :(


پاسخ:
این دیدگاه رو به باطل جا انداختن که اگر یه ایده یا عمل اسلامی نتیجه بد داشت بگیم مردم بدن و خود ایده و عمل مشکلی نداره.
نقد کردن دیدگاه به معنی بی احترامی نیست و اگر ناراحت میشین دراین مورد یعنی مشکلی هست.
به خودم قول دادم با کسانی که میگن چادر میپوشم تا پسر بهم بد نگاه نکنه و درامان باشم بحث نکنم و نخواهمم کرد، من در جشنهایی که دخترها پوشش هایی خیلی باز دارن و قسمتهای زیادی از بدنشون مشخصه خیلی راحت ترم و برخلاف دیدگاه حیوانانه شما من مردم، انسانم و بهشون حمله نمیکنم! لطفا این دیدگاه مریض رو کنار بزارید، شما با این حرفها توهین میکنید و ما ناراحت میشیم نه اینکه ما با نقد و بحث منطقی بهتون بی احترامی کنیم :)
اگه ناراحت شدید من معذرت میخوام 
ولی آقای محترم لطفا فقط به خودتون نگاه نکنید تو همه جا بد و خوب هست ما داریم درباره ی جامعمون حرف میزنیم 
بله هرکس با کسی که به اعتقاداتش همخوانی داره نشست و برخاست داره و راحته چه بسا منم در جمع هایی که مثل خودمم راحتترم چون میدونم با نگاه منفی و تنفر و حرف های از قبیل حرفایی که دوستان درباره ی ما میزنند مواجه نمیشیم . من نمیگم اگه کسی بی حجاب باشه بهش حمله میشه من اصلا شمارو کار ندارم یک مرد اگه  یک زن و هرروز ببینه ناخودآگاه تو ذهنش ثبت نمیشه و اذیت نمیشه این میشه گناه نگاه اگه لذت هم ببره که بازم میشه گناه .... 
من فقط نظرات خودمو گفتم شایدم منطقی نباشه ولی نظریه که خودم قبولش دارم و خودمم انتخابش کردم هیچکسی هم بهم تحمیل نکرده 
دیگه بحثی نیست موفق باشید منم بی احترامی نکردم شرمنده باز اگه ناراحت شدید 

پاسخ:
"یک مرد اگه  یک زن و هرروز ببینه ناخودآگاه تو ذهنش ثبت نمیشه و اذیت نمیشه این میشه گناه نگاه اگه لذت هم ببره که بازم میشه گناه"
"من فقط نظرات خودمو گفتم شایدم منطقی نباشه ولی نظریه که خودم قبولش دارم"

باور کنید به همون خدایی که بهش اعتقاد دارید من توانایی مباحثه با این سطح منطق رو ندارم، منکه هیچ کریستوفر هیچنز هم پیش شما کم میاره، عذر من رو در ناتوانی بحث با خودتون بپذیرین
بله شما هیچ بی احترامی ای نکردید، من اگه تو خیابون بهتون فقط نگاه کنم بی احترامی کردم، بگذریم، ممنون که تشریف آوردید
منم سوال دارم! D:
ََشما چرا لباس زیر می‌پوشید؟! :| D:
پاسخ:
نمیپوشم :))
من تا جایی که بتونم کم میپوشم چون راحت نیستم با لباس، مخصوصا تو این فصل و با مشکل تعریق زیادی که دارم ...
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.