فراتر از دیپلم

اینجا سخن از مردی است که نتوانست بین دلستر و ترانه مورد علاقه اش یکی را انتخاب کند.
مردی خسته
مردی که اسهال داشت و دارد

هیچ دیدگاهی ندارم درمورد خود بحث و اینکه بخوام نتیجه گیری کنم، اما چیزهایی که ارزش بیان کردن داره:

نقد دیدگاه به معنی بی احترامی بهش نیست.

مرد انسانه نه حیوان.

اگر یه دیدگاهی 1400 ساله نتیجه خوب نداشته نگو خود دیدگاه خوبه و مردمی که اجراش میکنن بدن، خودتو احمق جلوه میدی.

تعصب هرجا باشه سمی و کشندست، چه به چادر باشه چه به روشن فکر بودن باشه.

سعی کردم بعضی بحثهای سردردآور رو جواب ندم و ندادم، اگر چادری هستین خیلی هم عالی، اگر نیستین خیلی هم عالی، قصدم به هیچ وجه اثبات بد بودن چادر نیست. به قصد اثبات خوب بودن چادر کامنت ندید، چون به قصد اثبات بدبودن چادر پست نکردم.

دیگه نمیخوام ادامه بدم این سری پستهای چادر رو از اونهایی که دوست داشتن ازشون سوال کنم عذرمیخوام، اما اگر خوشتون اومد از این روش بگین تا درآینده درمورد موضوعات دیگه اجراش کنم و صحبتم با خوبهای بیان رو پست کنم.

شاید بد نباشه که بگم تنفرمن از چادریها به معنی این نیست که من از زن چادری نفرت دارم، از دیدگاهی که پشتشه تنفر دارم، در حقیقت هیچ چادری ای از من یه "تو" نشنیده، بخاطر اینکه من "دیدگاهی رو نقد میکنم" و شما فکر میکنین من "دارم شمارو قضاوت میکنم" نیاین و "من رو با بی اعصابی قضاوت نکنید".

چادری روشن فکر یا روشن فکر چادری پسندیده نیست و ناشی از برداشت نادرست از مفهوم چادر یا مفهوم روشن فکریه، اینطوری نباشید، اگر بودید سعی در اثبات این غیرقابل اثبات به من نکنید.

تو این یکی دو روز دو سه نفر چنان حرفهایی زدند که واقعا زده شدم از اینکه قدمی برای برابری جنسیتی برداشته باشم، روراست میگم، من جلوشون کم آوردم، ازشون عذرخواهی میکنم که میخواستم فرصت این رو فراهم کنم که بفهمن اوناهم حقوقی دارن.

دوستان من، ماها اکثرا هیچ چیز از هیچ چیز نمیدونیم، حداقل منکه اینطوریم، صرفا بهتون پیشنهاد میکنم که هیچ وقت و درهیچ موردی فکرنکنین که شما همه چیز رو میدونید و ممکن نیست اشتباه باشه تو دیدگاهتون، این شروع جهله.

حقیقتش دوست ندارم دیگه ادامه بدم و ادامه هم نخواهم داد این سری پستهای چادر رو، حرفهای دونفر قرار بود پست بشه که ازشون عذرمیخوام، البته بهار تو وب خودش پست کرد جوابهاش رو، میتونید بخونید.

هرچی باشه بحث درباب پوشش زنان و آزادی در پوشش و دیدگاه های پشت اینها بود، وقتی خود زنان حقشون رو نمیخوان و برام مقالات بلندبالایی که غالبا قبلا در کتابهای دین و زندگی مطالعه کرده بودمشون راه میندازن، من کاسه داغتر از آش نخواهم شد.


  • محمود دوم

چادر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.